På landet

Så, i det lilla rummet med snedtak lyser lampan ännu. Det polkagrisrandiga täcket är på plats som vanligt. Igårnatt regnade det så det smattrade på plåttaket och det måste ha blåst för mitt i natten hördes en jätteduns när en gren från trädet bredvid huset landade rakt ovanför min huvudända på sängen.
 
Jag har promenerat lite, burit duschdörrar, ätit, virkat och sprungit. Skrivit matdagbok och bara känt hur väldigt mycket det triggar mig. Hur jag ännu mer än vanligt överväger varenda tugga. Jag antar att jag får vänta och se. Avvakta och fortsätta och hoppas på att det inte leder mig till att äta sämre.
 
Någon dags goda mat. Stekt fisk, sallad med bland annat
vattenmelon, selleri, paprika och massa dill.

Kommentarer
Postat av: vonskareng

nu har jag bara köpt hem sån här med fullkorn i, tror den är sötad dock, och så har russin i som sväller fint. men när jag gick i gymnasiet minns jag att jag gjorde egen som blev riktigt god (rismjöl, quinoa, havre, bovete.. lite alla möjliga mjölsorter på "specialhyllan" heh, mixade allt till pulver, och så lade jag alltid till nyponmjöl och russin - älskade den vet jag! med mjölk och vatten då!)

2013-08-18 @ 01:35:11
URL: http://vonskareng.blogg.se
Postat av: vonskareng

det där såg ut... med typ pasta till :)

2013-08-18 @ 01:35:37
URL: http://vonskareng.blogg.se
Postat av: vonskareng

gott ****

2013-08-18 @ 01:35:43
URL: http://vonskareng.blogg.se
Postat av: Elin

Sant. Verkar dock inte som att du sovit toppen i natt?

Det verkar ju ändå som ett framsteg av vården, att ens överväga samarbete med andra instanser inom vården är ju väldigt ovanligt. Men det är kanske det som krävs för din del? Med tanke på vilka problem du har.

Kämpa med matdagboken, tänk om den är en sån viktig del i vårdplanen att det faktiskt hjälper i längden?

ja, är lite sorgligt. Är elva år sen nu. Men som sagt, för hennes skull var det bäst det här, även om resten av familjen sörjer. De andra hundarna tycker det är lite skumt, men de kommer väl in i det. :S
Usch då, hoppas det faktiskt hjälpt med medicin.
kramar

2013-08-18 @ 12:56:44
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: Diana Doss

ja, man brukar ju det tack och lov!

jaha, då har du ju iaf gett det en chans..

ja, det kan jag förstå! så ska det inte få vara.

2013-08-18 @ 15:04:49
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Maja

Åh vad gott det ser ut!
Regn är ganska mysigt, i alal fall om sommaren varit fin - som den varit i år.
Sv: Min största oro är att inte hitta några nya kompisar, för det är det som är huvudanledningen till att jag vill börja plugga...
Kram! <3

2013-08-18 @ 19:03:15
URL: http://singyourownsong.blogg.se/
Postat av: beayourdreams.blogg.se

Sv: Haha, nja.. Inte alltid. Men ibland är de väl tjusiga :]

Aha, jag förstår.. Nä alltså de var ju bara en tanke som slog mig, om du förstår vad jag menar. Visst är vi ju alla olika, vissa kan äta mer än andra och tvärtom.. Så är det ju! Man vet ju egentligen aldrig vad som är "normalt" så att säga. Ingen kan ju visa för oss vad en kropp behöver, man måste äta och bli nöjd själv. Man ska dock inte behöva noja över vad man äter, om man ätit för mycket.. Eller att "man får inte äta så mycket för då går man upp i vikt.". Men de tankarna finns ju alltid där, vad man än gör. Det är ju svårt att gå ner, det är det. Lättare att äta och gå upp än att gå ner.. Lite sorgligt faktiskt.. :l

Nej, nej, nej.. Jag menar inte att jag tror att din ätstörning pratar! Eller skrev jag så? Inte meningen att formulera mig på det viset. Det är inte så att jag inte tror dig liksom.. Men jag vet själv att jag satt hos psykologen, sa att jag ska sluta väga blablabla och hon trodde ju på mig. Hon litade på mig. Min andra tanke var; hur dum får hon vara? Jag kan ju lika gärna sitta här, ljuga henne rakt upp i ansiktet. Säga att allt är bra fastän de inte är det.. Men hon litar på mig och därför gör jag detta för mig själv, om du förstår. Men nej, jag beskyller inte dig, jag lovar.

Jag förstår, det kanske inte alla gånger är så himla kul att gå upp fort när de "resterande sjuka" sitter där och är sjukligt smala. Men 5 kilo så fort? Är du helt säker på att det inte var mycket vätska, uppfyllnad osv då?

Jag förstår att det är frustrerande, jag förstår dig.. Helt klart.. Men kollar jag på dig så tycker jag att du är hur vacker som helst, perfektion. Hur länge har du testat äta normalt då? För som jag sa, äter man för lite ett tag så går ju ämnesomsättningen neråt.. Om du äter, vi säger, 2000 kalorier om dagen i flera veckor/ månader så kommer du kanske stabilisera vikten? Det är ju mycket möjligt att din kropp inte trivs på vikten du har nu. Den kanske vill upp lite, de vet man ju inte! Alla har inte normalt BMI på 20, vissa kanske har normalt och ser HELT NORMALA UT på 25. Förstår du vad jag menar? Men jag förstår din point of view, helt klart.

6 köttbullar är urlite.. Jag tycker, oavsett hur många j*vla köttbullar jag än äter, att det inte mättar ändå.. >_< Beror väl kanske på vad man har till men.. Jag äter hellre kyckling, fisk och sådana grejer.. :P

Jo visst. Skrämmer mig dock att jag "lägger till extra" hela tiden. Kokos, honung, skedar jordnötssmör, ost, skinka, smör.. You name it. 2500-2800 kalorier på en dag är inte omöjligt för mig ibland.. 2300-2400 händer väl också. Samtidigt som de kanske inte gör något då ja tränar och faktiskt har muskler. Men jag är livrädd. Men ska försöka bli bättre på att hålla mig till måltiderna. Äta mig mätt istället för att småäta på kvällen if you get me. Ja men exakt.. Så.. När jag gick på äs-vård så fick vi inte äta mellan måltiderna, vi skulle hålla frukost, lunch, mellis, middag, kvällsmål. Ingenting emellan, ingenting efter. Då menar man liksom att man gått ifrån bordet och är klar..

Nu jobbar jag ju inte varje dag men.. Ja. 2400-2500 är väl egentligen rimligt, lite mer ibland o mindre ibland. Men nu när jag ska sluta räkna så blir de väl lite svårare i mitt huvud, heh.

Ok, men då då! Jag visste inte det. :) Men å andra sidan kan man heller inte se på blodprov ifall organen krympt eller inte, men ja. Jag förstår dig.

Nej, nej, känn inte så. Det är OK. Jag ville bara få ur mig det jag tänkte på, heh.. Tänk inte på det :) <3

2013-08-19 @ 10:00:54
URL: http://beayourdreams.blogg.se/
Postat av: beayourdreams.blogg.se

Sv: I'm keep swiming! Kursen är åt rätt håll och jag vill ju bara bli bättre. Jag vill MÅ BRA. Det jobbiga är att jag vet att jag under tidens gång, som jag räknat kalorier, mått dåligt fysiskt ändå. Tror inte jag gett kroppen det den behöver, alls. Trött, orkeslös.. Inte alla dagar, men ofta. Kroppen vill ha mer energi för att orka men istället drar jag ut på det och sitter där på kvällen o äter för att det är gott. Men nu jäklar ska det bli andra puckar.

Jag ska försöka styra kursen så rakt som möjligt men det kommer bli vågor som tar mig åt alla håll och kanter. Men jag ska hålla fast vid mitt mål, jag vet vad jag vill. Om 1-2 veckor så märker jag knappt att jag styrt om. Det är bara de första dagarna som kommer vara jobbiga men jag ska aktivera mig i det fallet. Göra saker hela tiden så jag glömmer, glömmer bort allt negativt. Jag är bara livrädd för att ramla i, hetsäta och drunkna. Heh.

2013-08-19 @ 10:04:06
URL: http://beayourdreams.blogg.se/
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Jag blir skeptisk till att deras sätt är så bra för dig. Det låter inte bra att du blir mer triggad nu när du skriver upp det du äter. Blir ju orolig att du ska gå ner dig mer:(

sv: Tack, ja visst borde jag ha pluspoäng eller en guldstjärna i kanten för att jag åkte kollektivtrafik. Känner mig så larvig som knappt klarar detta ens:(

2013-08-19 @ 15:48:41
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0