Idag..

... mår jag förbannat jävla äckeldåligt och vill inte mer. Vill inte ett enda jävla dugg mer. Är så less på mig själv som ändå står upp och fortsätter. Jag vill inte kämpa för jag har inte ork. Jag har inte energi till det här. Jag blir utmattad och utbränd av att bara överleva.
 
Idag är jag också less på allt hälsobakande. Som gör att vanliga bullar nästan är exotiskt och ännu mer onyttigt än det någonsin varit. Kan vi inte bara äta en kaka då och då? Måste vetemjöl, smör och socker vara ungefär lika ondsint som hitler och hans gäng? Behöver vi baka tusen saker med kikärtor, sötpotatis, sötningsmedel och mandelmjöl för att kunna äta det i det närmaste dagligen?
 
Jag vet. Det finns dom som är sockerberoende, diabetiker eller bara tycker att det är sååå mycket godare och roligare. Jag har provat lite själv. Men just idag är jag bara kräkless på lussebullar gjorda på kli, proteinpulver och chiafrön och som ser så tråkiga ut så jag inte ens blir i närheten av sugen på dom.

Kommentarer
Postat av: Diana Doss

instämmer om det där med hälsobakandet. visst, det är inget fel med det men man kan ju baka något som vanligt oxå liksom. vi kör på samma lussebulls- och pepparkaksrecept varje år! och typ samma godis också. lite variation såklart, men vissa godisar är standard som typ snickers och marknadsnougat :D

sv: hehe :P

aha, okej då... det var minsann ingen kräsen en om han äter surströmming och pölsa!! :O

aha, okej. jo, det är pinsamt många som inte förstår att vegetarian inte äter kött. vet inte vad det svåra är med det liksom!? För mig brukar det vara att jag säger att jag är vegetarian och så frågar de om jag äter kyckling eller fisk. man ba "nej, jag sa att jag är vegetarian..." eller som i danmark när jag bad om en sallad utan tonfisk och utan kyckling i så fick jag en sallad med kyckling OCH BACON!!!!! man ba, "eehm" okej?!?!?! Vad var det ni inte förstod????"

ah du, det hoppas jag verkligen inte att han tänker göra!

2013-12-15 @ 15:06:29
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Helene

Ja det känns lite överdrivet... Sååå farligt är det ju inte med lite socker. Minns 2012 när jag åt lchf i fyra månader och inte ens vågade äta morrötter för att de innehöll "mer än 5 gram kolhydrater per 100 gram!!!" Sedan när jag åt glass för första gången igen var jag jättespänd och trodde att jag skulle känna mig smutsig, yr och.. konstig på något vis... Men nej, det hände inget farligt alls:P

2013-12-15 @ 15:35:37
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Postat av: Elin

Du har en poäng där. Jag skiter i varenda kost över julen; lussekatter, ischoklad, nougatkakor, tårtor osv. Allt ska ner!

Det är ju just det. Jag gör inte dåligt hela tiden. Bara nästan hela tiden. ^^ nej men som du säger, det är en ganska stor del av dagen som går åt till att kämpa sig ifrån det.

Jo, är väldigt störande så kan förstå att det för dig blir ännu värre. Lite tradigt när inga bra alternativ finns kvar.

Böcker har blivit sanslöst dyrt numera. Jag är bosatt på typ Myrorna och tittar om det är något särskilt jag vill ha.
Det är lite tråkigt med läsplattor på många sätt, men de har sina fördelar. Känslan av att läsa och verkligen gotta ner sig i en riktig bok är underbar dock så jag fortsätter med mina pocket ^^

Det är frustrerande ja, ligga i soffan är meningen att det ska vara avkopplande. Inte vara irriterad på glasögon hela tiden.
kramar

2013-12-16 @ 11:20:06
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: Liene Svärd

Mjöl, smör och socker finns väl ut av en anledning. Mat är inte ondska. Vi måste bara lära oss att balansera upp maten :) Jag tycker man mår nästan bättre om man unnar sig då och då.

2013-12-16 @ 17:22:52
URL: http://lifefromwithin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0