En tröttonsdag

Total trötthetsdimma hela dagen. Har haft problem med att få sova ut senaste veckan. Antingen har det varit klockan som ringt för tvättid eller handboll eller som idag, klättring eller så har jag vaknat till när Jonathan ska upp och sen haft svårt att somna om och när det väl lyckats har jag inte fått sova särskilt länge. Sen är det svårt att komma till sängen också på kvällen men det är jag van vid. Det är ångesten som gör att jag inte vågar riktigt. Får inte släppa kontrollen. Måste vara beredd på att hantera ångesten som är där ofrånkomligt varenda kväll. Det är i alla fall vad min hjärna fått för sig. Rent rationellt så ser jag ju dumheten i det. Det gör tyvärr inte att jag kan agera efter det varje kväll. Någon gång ibland men oftast inte.
 
Så, nu sitter jag här, ögonen klipper, huvudet värker och kroppen vill bara säga upp sig. Jag är i ett vansinnigt behov av att sova. Det som är spännande i det här är att jag sover ungefär lika mycket som dom allra flesta klarar sig utmärkt på. Jag sover oftast runt åtta timmar per natt. Det är inte nog.
 
Förutom det då? Tja, jag har träningsvärk efter gårdagens pass på gymmet. Jag åt tofufärssås till middag. Jag känner fortfarande inte delar av foten och ögat är som det är. Jag har varit och klättrat och det är ju aldrig fel.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: emma

svar: Tack så mycket! Så roligt att du är intresserad av träning och jag veet vad du menar:( Vi får se till att börja säga till folk när dom behöver hjälp haha!

2013-02-20 @ 23:20:04
URL: http://emmaforslunds.blogg.se
Postat av: captivatedminds.blogg.se

Bönor <3!!!! Och tack för din kommentar, jag skulle väl inte kalla mig själv sjukt snygg men det är tur att alla tycker olika :3

2013-02-21 @ 08:44:14
URL: http://captivatedminds.blogg.se/
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Oj, ja då finns det lite tvättmöjligheter för dig att välja på. Antar att du bor i en ganska stor förening. Vi är inte så många, men det finns säkert en tvättstuga till någonstans, men det är inte något jag har koll på tyvärr (och inte direkt att vi fick någon info när vi flyttade hit heller - otrevlig jävla styrelse).

Här räcker det inte heller med sömn, tror jag behöver sova 24timmar per dygn för att orka;)

2013-02-21 @ 14:27:28
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Maja

Vad tråkigt att höra att du inte fått så mycket vila och sömn på sistone, i alla fall mindre än vad din kropp behöver. Hoppas att du snart kan ta det lite lugnare så att kroppen får chansen att återhämta sig ordentligt.
Kram!

2013-02-21 @ 17:54:21
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: Lissie

Tycker också att jag behöver sova mer än 8 timmar. Min terapeut menade att jag troligtvis inte behöver det, att trötthet om dagarna då beror på något annat. Men jag vet inte. Man kanske sover ineffektivt? För lite djupsömn? Jag vet inte. Hoppas det går bättre nu i helgen då! Får man fråga var du klättrar nånstans? :)

2013-02-21 @ 22:27:16
URL: http://fairlynuts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0