Matfanskap

Ångesten igår. Var sugen på lite godis tänkte jag mig. Och känslan av att praktiskt taget darra innan besöket i affären. Ångesträdsla. Ja, jag köpte godis till slut och ja jag åt upp det och jag ville dö. Det känns inte bra idag heller. Jag tycker inte jag har vunnit något genom att gå emot känslan, det enda jag känner är att jag är misslyckad, går upp i vikt och har dålig självbehärskning. Alltså på riktigt. Jag hatar godis. Jag hatar mat och jag är less på det mesta.
 
Positiva sidan är väl att jag köpt mig en ny dator. Eller ny och ny, det är en begagnad från en kompis men den fungerar vilket är mer än man kan säga om mina gamla. Har tre stycken varav två har skärmar som gått och tvärdött. Det i sig är väl inget jätteproblem men dom är såpass gamla och sega att detinte ens är värt att försöka väcka skärmar eller köpa en ny. Så nu kan jag se på bilder som rör sig och höra ljudet samtidigt! Inte illa det.
 
Igår var jag och klättrade och var så väldigt nöjd med den biten av mitt liv. Att jag vid tiotiden var på väg hem från träning i mysiga kläder och inte på väg till folk och alkohol uppklädd och förväntansfull. För det är inte sånt jag uppskattar sådär värst mycket. Jag var glad över att jag var ensam i den ljumma junikvällen med min ryggsäck full med träningskläder.
 
På tal om det så väntar lite av det där fest och folk ikväll. Som tur var i en rätt sansad form. Jonathans pappa fyller år och vi ska dit. Jag vet inte riktigt hur många och vilka som kommer men jag vet att om det blir för mycket så finns det alltid ett rum där jag kan dra mig tillbaka. Just nu oroar maten mig mer än folket. Eller framförallt så oroas jag av mig. Det brukar vara bra mat hos dom. Jag litar bara inte på mig själv tillsammans med mat. 
 
För övrigt, osötad mandelmjölk är min nya kärlek. Fantastiskt att koka gröt på och ruskigt gott i en del tesorter, dyp darjeeling. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Hoppas det går bra för dig ikväll nu då. Vet hur svårt det är att få i sig mat på såna tillställningar.

Försöker tänka så, och igår gick det faktiskt rätt bra, fick i mig en hel del. Inte för att det känns enbart bra kanske, men det känns okej.

Förstår vad du menar, blir så ledsamt när man märker skillnaden mellan trevligt och bra sällskap och den vanliga ensamheten.
kramar

2013-06-29 @ 13:11:52
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: helene

Tror inte du går upp i vikt av godis. Om du skulle gå upp i vikt så gör det inget. Du skulle fortfarande vara smal. Man blir ju inte överviktig helt plötsligt av att gå upp några kilon.

En annan sak jag tänkt på den senaste tiden är, att bara för att man äter fast man inte är hungrig, så betyder det ju inte att man äter för mycket. Har märkt att jag kan äta ganska mycket efter att jag känt mättnadskänslan, men utan att bli proppmätt. Som igår åt jag först frukt och nötter några timmar efter middagen, sen en en macka, mer nötter, och lite choklad. Egentligen var jag mätt redan efter frukten och nötterna, men det andra gjorde mig ändå inte proppmätt. Lagom mätt verkar vara ett brett spann.

2013-06-29 @ 18:42:17
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Postat av: Diana Doss

verkligen! det är ovärderligt med såna människor.

ja, ibland har hon väntat att jag ska börja men jag sitter bara tyst och inväntar att hon ska inleda samtalet :P

2013-06-29 @ 21:04:24
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Det är faktiskt riktigt skönt att ha blivit av med just "den kontrollen". Då jag inte själv kan välja vad jag ska äta. Så precis så försöker jag göra; Äta och le. Nåja.. ätandet lyckas jag med, men kanske inte det sistnämna.

Ja, jag har faktiskt tagit några ENORMA kliv ska du veta. (Ska även JAG veta)... Man glömmer lätt av. Har ätit saker under dessa tre veckorna som jag inte har ätit på fleeeera år. Kan bocka av säkert 15-20 livsmedel på "saker-jag-aldrig-trodde-jag-skulle-våga-äta-listan". Haha. Gäller att våga prova de sakerna även på hemmaplan så småningom. Men det tar vi då!! :)

Hoppas du har haft en fin helg. Kram till dig.

2013-06-30 @ 16:18:26
URL: http://vagenupp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0