Tillgång

Egentligen är jag så mycket mer än ångest, mattankar, självskador, nedstämdhet och trötthet. Egentligen så är jag smart, skärpt, har fantastisk humor och älskar djur, vara utomhus och skrivna ord. Egentligen hatar jag att jag är så negativ och enformig när jag skriver här. Egentligen skulle jag vilja  dela med mig av något roligare, något som kan göra andra lite glada. Egentligen älskar jag att dela med mig av annorlunda och rolig fakta.
 
Jag har bara inte riktigt tillgång till det.
 
Jag når inte in till mig för alla lager av dåligt mående är som lager på lager av fuktiga dunjackor. Jag hittar inte det där som lever i mig. Jag känner inga känslor som når ut genom den våra tunga isoleringen.
 
 
Den här veckans tre dagar har jag försökt äta som jag känner för utan att tänka på energiinnehåll. Äta på min känsla. Min känsla är inget vidare, det blir för mycket. Så jag får panik och toktränar. Igår var det cykling till vällingby (15min), promenad i rask takt efter sjukgymnasten (35 minuter), gym  (1 timme, 25 minuter), cykling vällingby-citygross-hem (1timme, 20 minuter), cykling på kvällen i panik efter ätande (1 timme). Idag var det cykling till och från vällingby (30 minuter), promenad i rask takt från tunnelbanan till klätterhallen (25 minuter), klättring (effektiv tid ca 40 minuter), en omgång klättring till (effektiv ca 35 minuter).
 
Hela kroppen värker och ömmar. Träningsvärken i baksida lår är vidrig, kan knappt knyta skorna. Muskelfästena under knäna gör ont. Armarna känns som spaghetti. Jag är helt slut. Ändå fortsätter jag. Planen för imorgon är klättra. Så länge det inte regnar kommer jag med största sannorlikhet cykla också. För jag är ett fettäckel som äter massa skit jag inte behöver för att jag är sugen och totalt saknar moral och självkontroll. Typ.. gå dö idiot.

Kommentarer
Postat av: Elin

Och egentligen finns det alltid kvar och väntar på dig när du är redo för det. Egentligen är det inget fel på det du gör, det är sjukt, men inte fel. Utifrån dina förutsättningar är det ju logiskt. Egentligen är det inget att klandra dig själv för, du gör ditt bästa och att det inte räcker för att nå dit du vill just nu är ju en sak som kan och kommer förändras. Dina möjligheter finns kvar, ditt liv är inte kört, du är ingen idiot. Du är en sjuk men underbar tjej som just nu inte klarar mer än att överleva, och det får räcka med det nu. Ge upp den dåliga dagen, de dåliga perioderna, inte framtiden och dig själv.

Usch ja. Tänk vad jag kunde varit utan allt det. Utan ångest, sjukdomar, sjukhus och utan rakblad framför allt. :/
Kram

2013-05-09 @ 00:38:59
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: Nina

Hade inte kunnat skrivit bättre själv än Elin här ovanför mig.
När du är redo så finns allt det braiga där och väntar.
Dock känner jag också den känslan ibland att man bara öser ur sig galla och dåligt mående här på bloggen men är det ändå inte skönt att få göra det? Det är ju helt okomplicerat och man kan säga precis vad som faller en in.
Det finns folk som lyssnar och stöttar oavsett vad du skriver.

Tänker på dig vännen!!
Kram

2013-05-09 @ 08:00:00
URL: http://dagarurmittliv.blogspot.com
Postat av: Diana Doss

det är DIN blogg, du skriver vad du vill på den sen är det upp till oss att läsa eller inte. jag skaffade min blogg i syftet att kunna skriva av mig och få lite feedback och pepp från andra när livet känns tufft. ingen idé att försöka verka glad och positiv om man inte är det. acceptera att du mår dåligt, men fastna inte i att det kommer vara så resten av ditt liv. det GÅR att göra förändring men det är ju du som måste göra det, och jag vet att man helst av allt bara önskar att någon kunde kämpa kampen åt en. men genom att göra det själv blir vi starkare på vägen.

sv:nej, när man jämför med det man orkar med och kan göra tack vare att man äter så är det inte värt svälten.... den tar ju hela ens liv ifrån en.

hahaha :P men du tränar ju inte friidrott så det är ju inte så konstigt ;) dock gick det förvånansvärt bra :D hihi

2013-05-09 @ 16:37:56
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: helene

Du gjorde ett väldigt levande intryck på mig i alla fall. Kändes som att det var mest jag som ville prata sjukdom, men jag hörde att du hade massa andra saker att prata om :) Men det är lätt att man mest delar med sig av det deppiga på bloggen... Kanske skulle det hjälpa att fokusera mer på det positiva istället? Så att man inte fastnar i negativa tankegångar. Samtidigt är det skönt att skriva ner det negativa, få det ur sig, och tänka igenom och analysera.

2013-05-12 @ 09:20:04
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Postat av: Maja

Allt som du säger att du egentligen är är du, den Hanna finns där och kommer alltid att göra det. Hon har bara fått lite mindre utrymme men jag vet att det kommer komma en dag då hon återigen kommer få den platsen hon förtjänar.
Jag tänker på dig!
Sv: Försöker hitta något bra recept på smoothie, tänker att kanske en smoothie och en smörgås vore något att testa... Men gröten är min älskling, det har jag märkt nu när jag testat lite annat.
KRam! <3

2013-05-12 @ 18:25:23
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: Lissie

Det blir ju lätt så, att man skriver av sig om det som är jobbigt, och inte de bra sakerna. Man kan se det som övning, att då och då försöka lyfta fram andra delar av sig själv eller saker som är bra. Men ibland är det ju bara svart hur man än vänder och vrider på livet.

Gillade förresten Elins kommentar ovan. Man gör väl alltid så gott man kan utefter sina förutsättningar, för varför skulle man inte? Man beter sig ju inte dysfunktionellt för att det är kul och för att man inte vet bättre, utan för att det är den enda lösning som finns för tillfället.

2013-05-12 @ 21:21:41
URL: http://fairlynuts.blogg.se
Postat av: Patricia♔✞ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Du måste vara rädd om dig:(

2013-05-13 @ 21:23:41
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0