En helg

Det har varit en varm helg i början av september. Jag har hjälpt min bror att flytta. Bära kartonger och flänga runt på ikea och plocka på sig varenda sak i kökshörnan. Fick med mig lite rätt ospännande saker själv. Som en ny kycklingsax, väldigt användbart när man har djur som käkar kött. Fyllde på lite av porslinet som jag vill ha men inte har råd att köpa allt på en gång. Typ så häftigt. Hade en lördag när kollektivtrafiken gick emot mig hela dagen. Började morgonen med att missa bussen som gick för tidigt med sisådär tio meter. 22 minuter till nästa och jag skulle möta broder en viss tid. Fick springa tillbaka hem för att hämta cykeln och cykla till tunnelbanan istället. När jag väl kom dit stod det femton minuter på skylten så jag gick ut på torget för att ringa och säga att jag blev sen. När jag kom in igen så hade det dykt upp en oannonserad tunnelbana som jag självklart missade eftersom jag inte hann ner til perrongen. När jag sedan skulle hem på kvällen var det 34 minuter till bussen (som går på halvtimmestrafik då) och för att toppa det var den fem minuter sen. Eftersom jag hade en stor ikeakasse medgrejer kunde jag inte cykla hem cykeln utan skulle tillbaka för att hämta den men då gav jag upp alla försök att åka buss och drog på mig löparkläderna och passade på att ta en springtur dit istället. Kändes finfint att faktiskt använda löpningen som förflyttningssätt och inte bara springa i cirkel. Att ha ett mål liksom.
 
Det har varit en väldigt tuff helg annars. Varit ensam hemma eftersom Jonathan varit iväg på träningsläger och så har jag ätit en del med min mamma och kära bror och det har blivit lite jobbiga saker.
 
Nu väntar norge i fyra dagar med två långa tågresor för mig och illrarna. Spännande att se hur detgår för Zombie, han har bara åkt tåg en gång tidigare och det var två år sedan...

Kommentarer
Postat av: Silverglitter

Fan vad trassligt med kollektivtrafiken, alltid drygt när det blir så.

Lycka till i Norge, kram.

2013-09-10 @ 00:46:46
URL: http://silverglittrande.blogspot.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Tack Hanna, jag har haft det finfint om man bortser från vissa småsaker:P

2013-09-10 @ 13:38:42
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Hoppas det går bra i Norge:)

2013-09-10 @ 13:54:56
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Maja

Åh, Ikea, det klassiska stället när man ska flytta.
Åh, spännande med Norge. Hoppas verklgien att du får en jättebra resa!
sv: Precis, idealvikt är ju idealvikt. Det gäller att lita på det också.
Kram! <3

2013-09-10 @ 16:07:56
URL: http://singyourownsong.blogg.se/
Postat av: Sanna

Lät som en stressig helg. Ikea och kollektivtrafik - inte precis axelsänkare om man säger så. Kycklingsax har jag hittills varit lyckligt ovetande om att jag saknar. Men så lever köttätaren i det här hushållet på torrfoder och typ köttbullar, så jag kanske överlever utan även framöver.

Vad händer i Norge? Tycker du är grym som kommer iväg så mycket som du gör. Även om du kanske inte känner dig grym. Man gör ju sällan det.

---

Diskbråck låter ONT!
Jag oroar mig, ja. Hur obekvämt det än känns att någon oroar sig för en så är det ofrånkomligt! Jag hoppas att du kan känna att det är värme och omtanke i oron och att du inte behöver lägga band på vad du uttrycker här. Det kostar inte mig något att oroa mig och drar faktiskt min uppmärksamhet från mig själv på ett hälsosamt vis.

Det ÄR allvarligt när du mår så dåligt. Det är ju allvarligt att du har det så, även om du varit med om värre.

Du är nog inne på rätt spår när du tänker att provokationen är något de tar till i frustration. Den är nog sällan produktiv i kontakten med patienter med de här problemen. Sen håller jag med dig om att det inte gagnar en själv att gå och vara arg på vården, men att inte sluka allt med hull och hår och hålla kvar ett sunt kritiskt tänkande är nog nyttigt. Det är ju så lätt att bli stående med mössan i hand och säga amen och tack!

Kramar!

2013-09-11 @ 11:24:10
URL: http://flygkoltrastflyg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0