Hej hej

Hemma igen. Norge var fint. Kan man annat än älska ett land med så sanslöst fina ord?
 
Chips - Potetegull
Fjäril - Sommerfugl
 
Eller när min vän säger att hon ser fram mot något. För då gleder hon seg. Det låter ju hundra gånger finare än att se fram mot. Det låter positivare.
 
Jag har gått på illerpromenader (Meja har gått sin första tur som är mer än tre meter varav hälften baklänges, hon är sex år), sprungit i skogen och stött på högstadieelever på idrottslektion. Hittat choklad med bästa namnet. Stratos Spragleknas.
 
Sedan har jag ätit. Haft ångest i överflöd och mest velat upphöra att existera. Sådana gånger är det bra att den man är hos vet hur det känns. Inte för att ångesten är mindre men det blir inga konstiga blickar eller frågor. Det bara är så just då och det är okej. Jag har hamnat på vågen för ofta. Har sprungit lite mer än jag kanske skulle ha gjort om det bara var för skojs skull. Men jag överlevde.
 
Nu ska jag försöka att inte bryta ihop totalt i efterdyningarna av resan. Och dricka mitt goda te.
 
 
Måndagmorgon innan jag lämnade hemmet var det dimmigt.
 
 
 
Norsk joggingskog.
 
 
Daggdroppar i maskrosrester och jag saknade min kamera på den promenaden.
 
 
Ja, norska tåg är bäst. En spypåse märks bäst sådär.
 

Kommentarer
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Norska språket är verkligen härligt haha:) Låter som du också haft det bra, men ångesten önskar jag att du hade sluppit♥

2013-09-13 @ 14:47:06
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Maja

Norska är verkligen urskönt! Men nynorsk är i princip omöjligt att förstå(såg nyheterna häromdagen och insåg att jag ibland fattade och ibland inte fattade ett ord. Nynorsk var det jag inte förstod)
Sv: Har faktiskt inte tänkt på det, jag vet ju att jag velat ha ett förhållande hur länge som helst och jag tror även att det skulle vara bra för mig. Stöd från någon som inte är mamma och pappa liksom. Men jag förstår precis ditt resonemang & vem vet, så kanske är fallet. Dock känns det inte så nu i alla fall..
Massa kramar! <3

2013-09-13 @ 15:38:48
URL: http://singyourownsong.blogg.se/
Postat av: Erica

Haha, jag älskar norska! :-D

2013-09-13 @ 18:57:07
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Emmy

Fasen så jobbigt att känna ångest när du äter... Jag hoppas att du vet att det inte är något att ha ångest för! En vacker dag slipper du... Den dagen ska du ju såklart sträva efter!

sv;
Hahaha taack, men behövde ju sockerkaka till så var väl inte så tuff som jag hade hoppats på! tänkte på vitlöksbröd medans jag käkade, tänkte att jag hade velat ha en hel baguette och smör till typ.

Nej det låter ju inte dumt! Mamma brukar låta mig dricka citronte med pressad citron, honung och ingefära alltså i princip samma ingredienser på annat sätt haha! Tack så mycket för tipset, tar nog det du tipsade om imorn iaf, borde göra gott :D

2013-09-13 @ 23:09:59
URL: http://eeemmylam.blogg.se
Postat av: linah brown

va fina bilder:)

2013-09-14 @ 06:22:35
URL: http://broownskin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0