Femte april

Vi har tittat på bilar.
 
Sedan har jag gråtit. Och gråtit.
 
Jag vill inte.
 
Vill inte träna, vill inte klättra, vill inte äta, vill inte åka till portugal. Vill inte gå upp. Vill inte gå och lägga mig. Vill inte tänka.
 
Jag är i en spotlight. Ensam på scenen. Ensam i det varma ljuset med det fina dammet glittrande i skenet med klibbande svett mellan huden och tröjan. Och runt om mörker. Nattsvart mörker med tunga svarta sammetsridåer. Framför finns ingenting. Jag ser ingenting framför mig, inget jag hoppas på. Inget jag drömmer om. Inget jag längtar efter. Jag är ensam ljusstrålen. Här. Ingen annanstans och här gör ont. Här gör så ont att jag ligger i fosterställning i sängen och gråter.
 
 
Åh alltså. Jag inser hur deprimerande det här är. Jag gör verkligen det. Jag önskar att jag kunde skriva något annat. Men. Det finns inte annat i mig nu.

Kommentarer
Postat av: MissManic

Detta stycke älskade jag - du får fram allt det svarta på ett målande vis liksom.. Du skriver bra!

"Jag är i en spotlight. Ensam på scenen. Ensam i det varma ljuset med det fina dammet glittrande i skenet med klibbande svett mellan huden och tröjan. Och runt om mörker. Nattsvart mörker med tunga svarta sammetsridåer. Framför finns ingenting. Jag ser ingenting framför mig, inget jag hoppas på. Inget jag drömmer om. Inget jag längtar efter. Jag är ensam ljusstrålen. Här. Ingen annanstans och här gör ont. Här gör så ont att jag ligger i fosterställning i sängen och gråter."

2014-04-05 @ 22:27:04
URL: http://www.missmanic.se
Postat av: Silverglitter

Jag önskar så att det snart får finnas någonting mer inom dig. Något enda litet sken utanför spotlighten. Något enda som kan få följas av fler.

2014-04-06 @ 10:08:56
URL: http://silverglittrande.blogspot.se
Postat av: Diana Doss

ja, men faktiskt. skönt att komma hem, men ångrar inte att jag åkte hit. man vet ju inte vad man missar förrän man gett det en chans :)

vad säger din psykolog till dig att du ska göra? vad får du för råd från honom/henne?

2014-04-06 @ 12:44:08
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag vill verkligen hjälpa dig, saknar dock både utbildning & troligtvis tillräckligt med förståelse.
Din psykolog, finns det ingen hjälp du kan få av honom?
Massa styrkekramaR! <3

2014-04-06 @ 15:32:02
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: Marie

Men Hanna, om du vill exempel hade haft diabetes - hade du vägrat insulin då? Tänker att även psykiska sjukdomar är just sjukdomar som man kanske faktiskt måste medicinera mot. Visst, det finns biverkningar - men kan det bli så mycket värre än det är nu?
Är orolig för dig!

Svar: Ja, det kan bli värre. Jag har ätit antidepressiva och det kan vara värre. Tyvärr.
uppfortsomfan.blogg.se

2014-04-07 @ 22:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0