Inte som andra

 
 
Här är jag. För ett ganska bra tag sedan. Förra våren eller så. Jag har inte klättrat på en månad. Jag vill inte. Jag har tappat lusten till det som fick mig att kämpa med maten. Kämpa mot allt som gör ont. Jag gav upp och la mig platt någonstans där. All ork försvann. Konsten att gå in i väggen när man är sjukskriven.
 

Och inte som andra. Det är min familj det. Jag syr just nu en fuskskinnväst till en grävling i flufftyg. Med snöre till. För min pappa efterfrågade det så grävlingen kan sitta i hans skjortficka utan att trilla ur. När han åker till Berlin. Om någon undrade hur jag blev som jag är.
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh, så händig du är som syr & sånt.
Själv är jag helt inkapabel att hantera en nål & tråd.
SV: Jo, det är sant. Antar att jag har min "fantasibild" av vad man ska ha gjort när man är 20...
Tusen kramar! <3

2014-04-04 @ 09:53:46
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0