En sån dag.

Idag är en sådan dag när jag inte orkar läsa bloggar för jag blir bara arg och bitter över folk som får panik över två hektos viktuppgång eller dom som gnäller över hur jobbigt det är att behöva äta så mycket och ändå knappt gå upp. Eller dom som tampas med det svåra i att gå upp ett halvkilo i veckan från den sjuka vikt dom startat på.
 
Sånt jag vet att jag inte ska störas av. Av så många olika orsaker. Som tillexempel att det faktiskt är på riktigt för dom här människorna. För dom är det panik att gå upp dom där hektona och det känns hemskt och vidrigt för dom. Jag ska inte döma andra för jag är inte dom.
 
Men just idag orkar jag inte med det som för mig känns som lyxproblem i sammanhanget.
 
Varför skriver jag det när jag vet att jag gör fel? För att visa att vi gör fel. Människor tänker och känner idiotsaker och det är naturligt. Så länge man inte agerar på det så är det ju okej. Egentligen. Jag kommer inte kasta mig in och attackera någon i en blogg för att denne klagar över hur svårt det är att gå upp i vikt och hur jobbigt det känns. Aldrig. För det är ju jättejobbigt annars skulle personen inte skrivit det. Men i min ensamhet i mitt huvud så kan jag ha dagar som idag när det stör mig.

Kommentarer
Postat av: Silverglitter

Åh, känner igen det där. Eller hetsätningar bestående av typ 2500 kcal, inte (minst) det dubbla. Och det är fel, ångesten är verklig för dem som upplever den, men herregud vad det högg inuti mig när jag fortfarande var så illa däran.

Jag tänker på dig, hoppas att du hittar en och annan bättre stund. Än mer hoppas jag att det vänder snart, att du får må så mycket bättre.

2015-04-09 @ 18:14:07
URL: http://silverglittrande.blogspot.se
Postat av: Maja

Förstår dig precis.
En anledning till att jag inte bloggat på länge är just för att jag inte vill se allt det. Jag vill inte se saker som mat, vikt och kalorier - inte på ett sjukt sätt. Det kommer inte hjälpa mig i mitt tillfrisknande så jag känner lite på det nu & sedan tar jag ställning.
Du är verkligen värd att må så mycket bättre vännen <3

2015-04-09 @ 19:43:11
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: Allt oviktigt

Låter som om du är helt normal. I perioder retar jag också upp mig på bloggare. I mitt fall handlar det oftast om folk som jag elakt nog kallar för hobbydeprimerade. Ibland känner jag bara att deras stora problem är så otroligt små och löjliga. Fast jag vet att de mår väldigt dåligt

Svar: Jo, normalt absolut. Att känna alltså. Men det är inte helt normalt att uttrycka det vad jag märkt.
uppfortsomfan.blogg.se

2015-04-13 @ 17:19:55
URL: http://alltoviktigtochviktigt.blogspot.se/
Postat av: Ida

Så känner jag med. Stör mig så jävla mycket på vissa bloggar så jag har slutat läsa dom o slutat blogga själv. Vill bort från sånt som inte ger mig nåt. Kanske börjar blogga igen men inte än... o då om annat.
Kram

Svar: Jo, jag vet hur det är.. när man ser någon som i förhållande enligt mig har "lyxproblem". Saken är ju den att jag vet att det inte känns så för dom men ja.. ibland så finns uppenbart inte orken för förståelse från min sida.
uppfortsomfan.blogg.se

2015-04-14 @ 20:21:17
Postat av: Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Känner så igen mig så jag har verkligen slutat läsa sådan bloggar, det ger mig inget bra alls, bara ännu mer egen ångest och så vidare.

sv: Jag vill verkligen till nordens ark, men jag har ingen hundvakt på så nära håll som gör att jag kan åka dit. När vi åker till Borås djurpark t.ex. så är det så pass nära och vi är där så kort tid att min hund klarar sig själv hemma, men till Nordens ark är det betydligt längre. Att det troligtvis blir Kolmården i år är att då har jag hundvakt på vägen dit liksom.

2015-04-15 @ 16:25:00
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Helene

Jag tycker fortfarande att det kan vara intressant att läsa om en persons "viktresa", både upp som ner. Tror det är själva förändringen jag tycker är spännande. Att se hur något förändras... Det blir så tydligt. Ger mig någon slags avkoppling - som om livet inte är svårare eller handlar om mer än att gå upp och ner i vikt. Alla andra problem kan gömmas undan, och bara koncentrera sig på detta enda... Eller se/läsa om hur någon annan gör det.

Svar: Intressant tanke.
uppfortsomfan.blogg.se

2015-04-18 @ 08:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0