Once upon a time

För en evighet sedan skrev jag något här. Sen har det varit tyst. Rätt mycket tyst. För jag har inte lust till något. Jag försöker. Jag är ute, jag dricker te och jag klappar illrar. Men näe. Det är mest trött och tomt och nu har jag semester från psyk och har ägnat hela våren åt att säga inget alls. Nu väntar en höst med miljoners möten, saker jag måste veta om min framtid och oro, panik och magkramp. För jag fyller trettio i vår och då kan jag inte längre ha aktivitetsersättning. Jag orkar inte riktigt uppleva den processen.

Kommentarer
Postat av: Ida Jansson

Jag är i exakt samma sits just nu. Fyller 30 i år och får inte ha kvar min aktivitetsersättning. Snacka om inre stress och oro! Allt hänger på läkaren typ. Och försäkringskassan. Mitt liv i deras händer.
Jag VILL så mycket. Vill plugga eller jobba men klarar ju fan inte av det. Orkar inte. Klarar inte stress o press o måsten o krav. Kan inte koncentrera mig. Påbörjat massa utbildningar men alltid fått hoppa av. Så rädd för vad som kommer hända...
Önskar du får må bättre. Få bättre hjälp o stöd.
Stor kram

Svar: Ja men det är verkligen så. Allt hänger på någon annans ord och bedömning och själv vet jag varken ut eller in. Jag kan inte jobba nu. Det är inte ett dugg aktuellt. Men jag vill ju inte bli förtidspensionär och uttdömd för evigt heller...
uppfortsomfan.blogg.se

2015-06-24 @ 08:42:27
URL: http://onlyonewaytogo.blogg.se/
Postat av: Ida Jansson

Nu är det ju så att OM man blir förtidspensionär så är man det inte för alltid. Går att bryta när man känner att man orkar jobba om man orkar det nån gång... Så om vi skulle bli förtidspensionärer så behöver det inte va ristat i sten.
Men jag behöver hjälp att ta mig ut i arbetslivet. Inte bara bli lämnad med etiketten förtidspensionär. Så jävla kass ekonomi man ska klara sig på också. Hur fan tänker dom? En politiker skulle behöva testa att leva på 6000 i mån o se hur lätt det är. Varför ska sjuka straffas än mer? Så arg!!
Kram

2015-06-26 @ 08:25:22
URL: http://onlyonewaytogo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0