Tio

Hjärnlöst, tomt och ångest. På samma gång.
 
Så, tio saker jag inte gör, eller gillar eller står ut med.
 
Jag dricker inte alkohol. Jag tycker inte om något med alkohol och tycker dessutom att det är... jag är inte lockad helt enkelt.
 
Jag köper inget annat än ekoägg från frigående höns. Då låter jag hellre bli. Jag vet att det inte är så att dom har det direkt bra heller men jag gör det bästa av en dålig situation. Hoppas jag.
 
Jag skulle aldrig ge ett köttätande djur en vegankost. Om man är så starkt övertygad att man inte kan servera en carnivor sin korrekta kost så får man helt enkelt skaffa en herbivor. Punkt.
 
Jag använder inte hormonbaserade preventivmedel och tänker inte heller börja.
 
Jag dricker inte läsk. Alls. För jag gillar inte kolsyra.

Jag har inte läst sagan om ringentrilogin. Jag försökte men gav upp och det händer inte ofta.
 
Jag har aldrig ägt en enda sminkprodukt. Närmaste jag kommer är ett läppbalsam som hade lite lite färg.
 
Jag följer överhuvudtaget inte med i politiken, det är för tröttsamt även om det troligen är viktigt.
 
Jag byter inte lakan särskilt ofta. Förmodligen alldeles för sällan men det är så jobbigt.
 
Jag tycker inte om svenska kriminalfilmer. Inte för att det är min favoritgenre sådär överlag men dom svenska, alltså det är sorgligt dåligt. Replikläsningen ligger allt som oftast på skämskuddenivå. Typ som att dom läser innantill och är bakfulla.
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Kul att läsa :) jag dricker inte heller alkohol, typ aldrig.

2015-03-07 @ 21:31:56
URL: http://blanchettlove.blogspot.se
Postat av: TicTacToe

Tack för tipset om plan, sådant jobbade vi med i DBT:n att man skulle upprätta en krisplan med olika punkter som skulle hjälpa. Borde bestämma vad jag ska göra de dagar jag vet att det kan bli jobbigt.
Hur många punkter har du på din plan eller räcker det med att du kanske bara tar en promenad eller måste du liksom beta av en massa olika distraktioner/aktiviteter innan det funkar?

Intressant att höra att jag inte är ensam om att inte dricka läsk av just den anledningen att jag inte heller tycker om kolsyra :P Kan ändå inte dricka det heller för jag får upp det i näsan hehe

Hoppas att du får sova i natt och tack för att du kommer med tips och sådant, det uppskattas!

2015-03-07 @ 22:02:01
URL: http://tictactoe.blogg.se
Postat av: magda

Skickar en mental kram och hoppas att det ska ske ett mirakel och folk helt plötsligt skulle bli inteligenta eller åt minstone lite mer logiska. Krama busarna från mig och ta hand om dig!

2015-03-08 @ 22:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0