Om trötthet.

Jag har varit trött, orkeslös och svimfärdig ett tag. Alltså mer än vanligt. Vilket innebär att jag ibland mest velat hälla ut mig på golvet för jag har knappt orkat med att stå upp. Jag har beskyllt mitt blodtryck och den nya medicinen. Med all rätt, blodtrycket är lågt och har framförallt svårt att hänga med när jag reser mig och det kan delvis skyllas på medicinen som förutom det har trötthet som biverkning. Jag har ju haft åtskilliga kontakter med vården och blivit stucken och kontrollerad så jag har väl ignorerat det faktum att jag känner igen tröttheten sedan tidigare tillfälle. Har tänkt att om odm inte säger något är det väl okej. Nu har dom sagt något. Under inläggnignen förra veckan togs det i vanlig ordning blodprover och en del standardgrejer kommer med när dom kör intoxproverna. Idag fick jag ett brev. Läkaren på mava berättade att mitt hb under tiden jag varit där hade varit 89. Idag fick jag provsvaren från proverna jag tog för psykläkaren, 92. Det togs före. Nu är dagens gissningslek hur lång tid det tar för vårdcentralen att skramla fram en läkartid efter remiss från två olika håll. Jag gissar på tre veckor.

Kommentarer
Postat av: Allt oviktigt

Skönt att det ändå är något fysiskt när det kommer till tröttheten. Givetvis så förstår jag att det inte kommer att göra att du älskar livet om du blir piggare. Men att få mer ork är alltid bra

2016-01-27 @ 19:20:21
URL: http://alltoviktigtochviktigt.blogspot.se/
Postat av: Amanda CL

har också haft extremt lågt HB de senaste månaderna :/ fick blod strax innan jul

2016-01-28 @ 22:50:22
URL: http://amandacarlberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0